.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش14درصدي اهداي خون در مازندران

معاون فني و آموزشي اداره كل انتقال خون مازندران در مراسم افتتاح اين مركز گفت: ايجاد اين مركز در پي موافقت مديرعامل سازمان انتقال خون كشور و شوراي تحول اين سازمان افتتاح شد.
به گزارش شمال نيوز به نقل از ايلنا ؛ عليرضا رستميان با بيان اينكه اين مركز در زمينه‌هاي آموزش و پژوهش‌هاي مورد نياز در بخش خون، برگزاري همايش‌هاي آموزشي و پودماني فعاليت مي‌كند، افزود: هم اكنون مازندران در بخش آموزش و پژوهش‌هاي خوني در كشور سرآمد ديگر استان‌ها‌ست.
وي به افزايش 14 درصدي اهداي خون در مازندران در چهار سال گذشته اشاره نمود و تصريح كرد: در سال گذشته بيش از 130 هزار نفر براي اهداي خون به پايگاه‌هاي انتقال خون مراجعه و 111 هزار و 700 واحد خون به بيماران نيازمند اهدا كردند.
وي اضافه كرد: اين مقدار جوابگوي بيماران مصرف‌كننده فرآورد خوني در استان نيست و از استان‌هاي همجوار وارد مي‌شود.
رئيس پايگاه انتقال خون شهرستان آمل هم گفت: اين مركز در فضاي هم‌كف پايگاه انتقال خون آمل ايجاد و براي تجهيز آن به امكانات پيشرفته بيش از 60 ميليون تومان هزينه شد.
علي مفتاح ابراز اميدواري كرد؛ با آغاز به كار اين مركز شاهد تحولات اساسي در بخش تهيه، نگهداري و انتقال خون در استان باشيم.
راه‌اندازي اتوبوس سيار پيشرفته خونگيري مازندران در شهرستان آمل ديگر خبر انتقال خون آمل بوده است.
نخستين اتوبوس سيار و پيشرفته خونگيري مازندران از سوي پايگاه انتقال خون شهرستان آمل براي خونگيري به راه افتاد.
رئيس پايگاه انتقال خون شهرستان آمل در اين باره گفت: اين اتوبوس توسط مسئولان شهرستان خريداري و به اين پايگاه اهدا شد.
علي مفتاح با بيان اينكه اين اتوبوس با هشت تخت برقي به امكاناتي نظير اتاق پذيرش، پزشك، كولرهاي گازي و سردخانه نگهداري فرآورده‌هاي خوني مجهز است، افزود: براي تجهيز اين اتوبوس سيار خونگيري بيش از 60 ميليون تومان هزينه شد.
وي با اشاره به اينكه با اضافه شدن اين اتوبوس، تعداد اتوبوس‌هاي خونگيري پايگاه انتقال خون آمل به دو دستگاه افزايش يافت، تصريح كرد: اين اتوبوس سيار در روزهاي معيني در شهرهاي فريدونكنار، محمودآباد‌، سرخرود و چمستان از مردم نوع دوست خون دريافت مي‌كند.
رئيس پايگاه انتقال خون آمل با اشاره به اينكه خونگيري در اتوبوس‌هاي سيار خونگيري همانند مراكز ثابت و زير نظر پزشك متخصص با اطمينان كامل انجام مي‌شود، از شهروندان خواست اين پايگاه را در تامين فرآورده‌هاي خوني بيماران نيازمند به خون همانند گذشته ياري كنند.
پایان پیام


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.